بررسی انواع بهترین برندهای برنج ایرانی

بررسی انواع بهترین برندهای برنج ایرانی

بررسی انواع بهترین برندهای برنج ایرانی

بررسی انواع بهترین برندهای برنج ایرانی
بررسی انواع بهترین برندهای برنج ایرانی

Review of the best types of Iranian rice brands

با انواع برنج ایرانی آشنا شوید

نمی توان منکر اهمیت برنج ایرانی و آشپزی سنتی شد. باور طیف باورنکردنی انواع برنج ایران و تکنیک های پخت برنج به سبک ایرانی آن سخت است. چه باور داشته باشید یا نه، غذاهای عالی ایرانی یک هنر است.
آشپزی ایرانی نیاز به صبر و حوصله زیادی دارد که ممکن است در ابتدا برای شما چالش برانگیز باشد. پختن برنج پف دار ایرانی ایده آل کمی زمان و دقت می خواهد و ارزشش را دارد. خاورمیانه و ایران به عنوان یک وعده غذایی ضروری در کنار نان به آن تکیه می کنند. این مقاله شما را با بهترین برندهای برنج ایرانی آشنا می کند.

بهترین برندهای برنج ایرانی

بررسی انواع بهترین برندهای برنج ایرانی
بررسی انواع بهترین برندهای برنج ایرانی
برنج ایرانی جزو بهترین های دنیاست. از جمله برندهای پر مصرف برنج در ایران می توان به طارم و هاشمی اشاره کرد که هر دو در این کشور معروف هستند. برنج ایرانی طارم و هاشمی در مرغوب‌ترین مزارع برنج استان‌های مازندران و گیلان کشت می‌شوند که به‌خاطر طعم و ارزش غذایی شهرت دارند. برای آشنایی بیشتر با برندهای برنج ایرانی به خواندن این مقاله ادامه دهید.

برنج طارم

برنج طارم ایرانی
برنج طارم ایرانی
برنج طارم معروف ترین و پرمصرف ترین برند برنج در ایران است. این برنج ایرانی ابتدا در شهرستان طارم در استان زنجان کاشته و کشت می شد و سپس در مناطق شمالی استان های مازندران و گیلان کشت می شود.
اکنون در 13 نوع متمایز در بازار موجود است. از مهمترین آنها می توان به برنج طارم محلی و برنج طارم هاشمی اشاره کرد. هنگام خرید برنج طارم، توجه به این نکته ضروری است که این نوع برنج با نام‌های مختلف موجود است. با این حال، همه انواع از نظر طعم، رنگ و رایحه تفاوت قابل توجهی ندارند. به جای ویژگی ها و کیفیت برنج، تنوع نام برنج ایرانی طارم بیشتر به روش کشت کشاورزان مربوط می شود.

برنج طارم محلی

برنج طارم محلی
برنج طارم محلی
برنج طارم محلی یکی از مرغوب ترین و شناخته شده ترین برنج های ایرانی است. در مقایسه با سایر انواع برنج، این برنج دارای رنگ کرم و بلندتر است. علاوه بر این طارم محلی پس از پختن نسبت به انواع مختلف قد می کشد.

برنج طارم هاشمی

برنج طارم هاشمی
برنج طارم هاشمی

 

یوسف هاشمی در سال 1364 این نوع برنج را در روستای چاپارخانه پیدا کرد و به افتخار او این نوع برنج به نام او نامگذاری شده است. امروزه کشت برنج هاشمی در بیش از نیمی از مزارع کشاورزی گیلان رواج دارد.
برنج هاشمی عطر و طعم فوق‌العاده‌ای دارد که مقاومت در برابر آن سخت است. به علاوه این نوع برنج نسبت به انواع دیگر نیاز به سمپاشی کمتری دارد. این محصول به غیر از استان گیلان در حال حاضر در استان‌های مازندران و گلستان نیز کشت می‌شود. بعد از پخت، طعم برنج هاشمی زیاد می شود و برنج نرم و خوش طعم می ماند. به جرات می توان گفت که برنج هاشمی یکی از پرطرفدارترین گونه های ایران است.

برنج صدری

برنج صدری
برنج صدری
برنج صدری که در استان گیلان کشت می‌شود، یکی از افسانه‌ ای ترین گونه‌های برنج ایرانی است. این برنج دارای رایحه ای مطبوع و طعمی لذیذ است. علاوه بر این، مقدار پروتئین موجود در هر دانه این برنج نسبتاً زیاد است و طول دانه خام این برنج بیش از 7 میلی متر و طول دانه پخته آن 13 میلی متر است. برنج دم سیاه، برنج دم زرد و برنج دم قرمز سه نوع برنج صدری موجود است.

برنج ایرانی در مقابل باسماتی – بررسی انواع بهترین برندهای برنج ایرانی

بررسی انواع بهترین برندهای برنج ایرانی
بررسی انواع بهترین برندهای برنج ایرانی
در حالی که برنج باسماتی از هند یا پاکستان می آید، هر دو از نوع دانه بلند هستند، به این معنی که پف دار می پزند و در هنگام پخت اصلا چسبنده نیستند.
برنج ایرانی از نظر کیفیت، طعم و عطر بسیار برتر از برنج باسماتی است. با این حال، قیمت این کیفیت عالی قابل توجه است و در مقایسه با برنج باسماتی، نسبتاً گران‌تر است.
برنج ایرانی از دیرباز به خاطر طعم و عطر معطرش مشهور بوده و سال هاست که شهرت دارد. از طرفی برنج ایرانی به اندازه باسماتی نیست. برای پخت و پز، برنج ایرانی نیاز به استعداد و تخصص بالایی دارد. از این رو، افرادی که تجربه کمتری در آشپزی دارند، برنج باسماتی را ترجیح می دهند، که رشد بیشتری می کند و نیازی به استفاده از تکنیک های پخت و پز منحصر به فرد ندارد.
نکته دیگری که باید به آن اشاره کرد این است که برنج ایرانی ارزش غذایی به مراتب بهتری نسبت به برنج باسماتی دارد که یک تمایز ضروری است.

برنج ایرانی با کشمش

بررسی انواع بهترین برندهای برنج ایرانی
بررسی انواع بهترین برندهای برنج ایرانی
کشمش پلو یکی از خوشمزه ترین غذاهای ایرانی است. برای پخت کشمش پلو به مواد زیر نیاز دارید.
برنج ایرانی
برش های مرغ
کشمش
پیاز
کره
زعفران، نمک، زردچوبه، فلفل، کاری و دارچین به میزان لازم

چگونه پلو کشمش بپزیم؟

برای پخت باید برنج را چند ساعت در آب ولرم و نمک خیس کنید سپس برنج را روی اجاق بگذارید تا دم بکشد. کشمش را در آب خیس کنید. پیازها را خرد کنید سپس پیازهای خرد شده را تفت دهید و زردچوبه را اضافه کنید.
سپس برش های مرغ را سرخ کرده و به پیازها اضافه کنید. کره را در تابه داغ ذوب کنید سپس کشمش را اضافه کنید.
برنج را با مقداری کشمش ترکیب کرده و زعفران را اضافه کرده و در کنار گوشت سرو کنید.
همچنین می توانید آن را با بادام، پسته، گردو و خرما و موارد دیگر تزیین کنید. لذت ببرید!

ته دیگ

بررسی انواع بهترین برندهای برنج ایرانی
بررسی انواع بهترین برندهای برنج ایرانی
ته دیگ یک کلمه فارسی است که به معنای واقعی کلمه ته دیگ ترجمه می شود. علاوه بر این، به یک غذای برنج ایرانی تابه‌ای لذیذ اطلاق می‌شود که داخل آن کره‌ای است و پوسته‌ای فوق‌العاده ترد و طلایی در ته دیگ پیدا می‌شود.
نخ های زعفران به طرز شگفت انگیزی زینت بخش ته دیگ است.
به بیان دیگر، شما به طور موثر یک «کیک» برنج از لایه‌های برنج، ماست و کره درست می‌کنید. هنگام پختن برنج در یک تابه کاملاً بسته، ته دیگ را با بخار  پخته می‌کند. پس از خارج شدن از تابه، آن را در سینی سرو برگردانید.

دستور پخت

آب را چند ساعت خیس کنید؛ همچنین می توانید برنج را قبل از گذاشتن روی اجاق در آب خیس کنید. برنج را در آب بجوشانید؛ نمک را فراموش نکنید سپس آن را آبکش کنید.
نکته: راز تهیه ته دیق چیست؟ برای دستیابی به پوسته طلایی و ترد ایده‌آل، گزینه‌های مختلفی برای آن وجود دارد.
در برخی دستور العمل ها یک لایه نان لواش صاف در ته دیگ وجود دارد، در حالی که برخی دیگر نیاز به یک لایه سیب زمینی ورقه ای نازک دارند.
از طرف دیگر، ترکیب برنج، ماست و زعفران گزینه خوبی است. زعفران را آماده کنید (1 قاشق چای خوری زعفران را به 1 فنجان آب داغ (اما نه خیلی داغ) اضافه کنید.
حداقل 10 دقیقه زمان دهید تا جا بیفتد. لازم است اجازه دهید زعفران زمان کافی در آب باشد تا رنگ های زیبای خود را آزاد کند.
مقداری برنج را با 2 قاشق چایخوری ماست، 2 قاشق غذاخوری روغن و 2 قاشق غذاخوری آب زعفران مخلوط کنید . مخلوط را کف قابلمه بریزید سپس باقی مانده برنج را روی مخلوط اضافه کنید. سپس بقیه زعفران را روی برنج بریزید. حالا دوباره قابلمه را برای چند دقیقه روی اجاق بگذارید.
نویسنده: admin10

دیدگاه‌ها

*
*